Stories and Thoughts

July 26, 2010

Dragon flies from Hanoi

26 JUL 2010: Last year when my colleague went for a trip to Hanoi, she bought me a little souvenir. And another friend went to the same place last month, and I’ve got the same souvenir again; different in color and size. Makes me wonder what’s so special about this thing; any meaning behind? Anyhow, I like the bling2 effect though.



This is probably not something new that Putrajaya had organized a flora festival few weeks back; and I went over with a friend to look around and take some photos. I was disappointed that I didn’t see my favorite species of “bird of paradise”.

16 comments:

mang0 said...

I saw 1 at Daniel's desk last time, it's cool, the dragonfly, can 'hang' on the partition and won't fall...

[SK] said...

maybe Hanoi is famous for dragonflies?? just like i always get either a kangaroo or koala whenever friends came back from australia.. haha!!

Danny said...

wow.. take sangka u like bird of paradise.. unique huh? not everyone know how to appreciate it

btw, next time gathering u can do a low bun hair then clip the dragonfly la.. sure glam one...lol ;p

TZ said...

i missed the putrajaya flora festival... Maybe will pay a visit next then. :p

KY said...

mang0: Yeah, the dragonfly is pretty nice. So when wanna have dinner to celebrate my "turn"?

SK: Probably it's one of the signature there. My friend said it brings luck...

Danny: Abang, u pun suka bird of paradise ke? Yala, very unique kan? And there're quite some species. Planning to build my small little garden with all species of birds...cantik kan?

TZ: Actually there was nothing to shout about. But no harm to go and take a look. :)

Danny said...

i always ask members to imagine bird's of paradise on their hands.. when i need them to give me a nice finger pose. ;p

good luck with ur bird garden.. invite me when they are gone...lol ;p

KY said...

Danny: Not bad, your members do know about "bird of paradise" and not thinking of other bird. Yes, I'm in the progress of collectig more species. Will put up some photos if I'm successful. If I'm being quiet, tahu2 jelah..don't ask more.

fufu said...

oh and you gotta get the 3rd one when you visit hanoi in the future ya :)

Chris said...

Any difference between Hanoi Drogonfly n Malaysia Dragonfly ar?

智柏林婉林亞 said...

精彩,thanks!............................................................

洪涛 said...

我們能互相給予的最佳禮物是「真心的關懷」。.................................................

于庭吳 said...

聰明人之所以不會成功,是因為他們缺乏了堅忍的毅力。.................................................

士文婷文婷松 said...

我們必須先有哭泣,才有歡笑;也必須先感到人生的悲哀,然後才感到人生的快樂。................................................................

幸平平平平杰 said...

It is never too late to learn.......................................................................

Jessyca said...

hihi~Buaya Jess crawls over ur blog ^^ Hope to see more nice pics!

Twilight said...

OMG!!! This blog post is grossly expired! So much fluid and pre-cum! LOL